اخبار

آموزش تغییر عکس پروفایل اسپاتیفای

آموزش تغییر عکس پروفایل اسپاتیفای

اسپاتیفای با قابلیت به اشتراک گذاشتن آهنگ‌های مورد علاقه با سایر کاربران و دارا بودن 450 میلیون مشترک فعال در دنیا تنها یک سرویس پخش کننده موسیقی نبوده بلکه به عنوان یک شبکه اجتماعی قدرتمند نیز در حالت فعالیت است. به همین دلیل داشتن یک عکس پروفایل مناسب از خودتان می‌تواند به دوستانتان کمک کند تا شما را بشناسند و با سایرین نیز راه‌های ارتباطی خود را ایجاد نمایید. از این رو ممکن است در این میان به آموزش تغییر عکس پروفایل اسپاتیفای نیاز پیدا کنید؛ که برای دستیابی به نکات مهم در این خصوص به شما پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید.

مزایای استفاده از برنامه اسپاتیفای

با وجود این مسأله که در مقاله‌های مطرح شده به صورت مکرر درباره ویژگی‌های برنامه اسپاتیفای به صورت کامل توضیح داده‌ایم اما در این جا نیز نکاتی را در خصوص این پلتفرم جذاب به شما ارائه می‎کنیم و در ادامه به سراغ تغییر عکس پروفایل اسپاتیفای خواهیم رفت. اسپاتیفای یک برنامه سوئدی است که در سال 2008 توسط شرکت اسپاتیفای راه اندازی شد؛ این پلتفرم امروزه به عنوان محبوب‌ترین سرویس پخش کننده استریم موزیک در سطح بین المللی فعالیت دارد. دسترسی به 80 میلیون قطعه آهنگ از خوانندگان مختلف در سراسر دنیا و همچنین پادکست‌های با موضوعات متنوع سبب قرار گیری این نرم افزار در میان بهترین سرویس‌های پخش موزیک شده است. اسپاتیفای مانند بسیاری از رقبای خود در دو حالت رایگان و پرمیوم قابل دسترس است که به دلیل محدودیت‌های مختلف برای اکانت‌های رایگان بهتر است با پرداخت هزینه از اشتراک پرمیوم بهره مند شوید. اسپاتیفای برو روی دستگاه‌هایی مانند گوشی همراه، تبلت، رایانه، ساعت هوشمند، تلویزیون هوشمند و پلی استیشن قابل استفاده می‌باشد و به علاوه سیستم‌ عامل‌های اندروید، مک، ویندوز و iOS را پشتیبانی می‌کند.

اسپاتیفای به شما این امکان را می‌دهد که پلی لیست‌های مختلف مختص به خود را داشته باشید و آن‌ها را مدیریت و کنترل نمایید؛ به علاوه شما می‌توانید به راحتی با افراد دیگری نیز پلی لیست مشترکی بسازید و آن‌های مورد علاقه خود را با او به اشتراک گذارید. به همین دلیل اسپاتیفای را به عنوان یک شبکه اجتماعی قدرتمند نیز می‌شناسند که در آن افراد می‌توانند از موزیک‌های مورد علاقه دوستانشان مطلع شوند. به علاوه در صورتی که شما از طریق فیسبوک اقدام به ساخت اکانت اسپایتفای کرده باشید می‌توانید دوستان خود را در این برنامه پیدا کنید.

موارد مطرح شده در بالا سبب می‌شود که شما نیاز به یک عکس پروفایل مناسب در این پلتفرم مجازی داشته باشید تا دوستانتان بتوانند به راحتی شما را بشناسند و به علاوه بتوانید در این برنامه دوستان جدیدی را برای خود پیدا کنید. مراحل تغییر عکس پروفایل اسپاتیفای در ادامه برای دستگاه‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد.

چگونه پروفایل اسپایتفای را تغییر دهیم

نحوه تغییر عکس پروفایل اسپاتیفای در گوشی

همانطور که در بالا نیز اشاره شد اسپاتیفای به مشترکین خود این امکان را می‌دهد که بتوانند این برنامه را بر روی تلفن همراه و یا رایانه خود داشته باشند. بنابراین برای  تغییر عکس پروفایل اسپاتیفای روی گوشی باید مراحل زیر را طی نمایید.

مراحل تغییر عکس پروفایل اسپایتفای

تغییر عکس در اسپایتفای

در مرحله اول اپلیکیشن را بر روی تلفن همراه خود باز کنید و وارد قسمت Home شوید. روی دکمه چرخ دنده در بالای صفحه بزنید و وارد تنظیمات شوید.

با وارد شدن به قسمت تنظیمات بر روی گزینه View profile کلیک کنید.

در صفحه مورد نظر گزینه Edit profile را انتخاب نمایید.

برای تغییر عکس پروفایل اسپاتیفای لازم است روی گزینه Change photo بزنید.

حال سه گزینه پیش روی شما وجود دارد که شامل انتخاب عکس از گالری، ثبت تصویر با دوربین و حذف عکس پروفایل فعلی می‌باشد. گزینه انتخاب از گالری سبب می‌شود که بتوانید از میان گالری موجود در گوشیتان یک عکس را انتخاب نمایید و گزینه دوم دوربین شما را باز کرده و شما می‌توانید در آن لحظه عکس مناسبی را برای پروفایل خود بگیرید و گزینه سوم نیز سبب حذف شدن عکس پروفایل اکانت شما خواهد شد.

در صورتی که بخواهید از گالری عکس انتخاب کنید روی گزینه Choose بزنید و برای اعمال تغییرات لازم است که بر روی گزینه Save در قسمت بالا سمت راست کلیک کنید و پس از طی کردن این مراحل به راحتی می‌توانید عکس جدیدی برای پروفایل خود داشته باشید.

توجه داشته باشید که اسپاتیفای عکس‌هایی با فرمت‌های JPEG، GIF و PNG را پشتیبانی می‌کند و می‌توانید از این فرمت‌ها برای تغییر عکس پروفایل اسپاتیفای استفاده نمایید.

حال اگر بخواهید عکس پروفایل قرار داده شده را حذف نمایید باید دوباره وارد قسمت Edit profile در اکانت خود شوید و در منوی ظاهر شده بر روی گزینه Change profile بزنید. حال برای حذف کردن عکس پروفایل خود باید بر روی گزینه Remove current photo کلیک نمایید. جهت اعمال تغییرات صورت گرفته لازم است که در انتها گزینه Save را انتخاب نمایید. با انجام دادن این کار عکس پروفایل در اکانت اسپاتیفای شما حذف خواهد شد.

نحوه تغییر عکس پروفایل اسپاتیفای در رایانه

در صورتی که برنامه اسپاتیفای را از طریق وب دنبال می‌کنید و یا اپلیکیشن آن را بر روی کامپیوتر خود دارید برای تغییر دادن عکس پروفایل اکانتتان به راحتی و تنها با چند کلیک می‌توانید این کار را انجام دهید. اسپاتیفای با هر دو سیستم عامل مک و ویندوز سازگاری کامل داشته و قابل استفاده می‌باشد. در ابتدا لازم است عکس‌ مورد نظر خود را در کامپیوترتان داشته باشید.

نسخه وب و یا دکستاپ اسپاتیفای را بر روی کامپیوتر خود باز کنید.

به حساب کاربری خود در اسپاتیفای وارد شده و در گوشه بالا و سمت راست بر روی نام خود کلیک نمایید تا بتوانید پروفایل خود را مشاهده کنید.

در این قسمت می‌توانید اطلاعات کلی حسابتان منند نام، تصویر پروفایل و لیست پخش‌ها را مشاهده نمایید. برای تغییر عکس پروفایل اسپاتیفای لازم است بر روی گزینه Change در پایین تصویر پروفایل کلیک نمایید.

پس از طی کردن این مراحل حال باید در صفحه‌ ظاهر شده یک تصویر مناسب که مطابق با استانداردهای تعریف شده برنامه است را در کامپیوتر خود انتخاب نمایید.

پس از یافتن عکس مناسب برای بارگزاری آن لازم است بر روی گزینه Open کلیک کنید تا عکس مورد نظر آپلود شود.

پس از پایان یافتن فرآیند پروفایل شما با عکس جدید انتخاب شده، تغییر پیدا می‌کند و می‌توانید آن را در حساب کاربری خود مشاهده نمایید.

چه عکسی برای پروفایل اسپایتفای مناسب است

ابعاد عکس پروفایل اسپاتیفای

برای تغییر عکس پروفایل اسپاتیفای لازم است که تصویر انتخاب شده برای پروفایل جدید حداقل 750*750 پیکسل باشد؛ اما در صورتی که قصد دارید کیفیت و وضوح عکستان بهتر باشد می‌توانید از عکس با ابعاد پیکسل بزرگتری استفاده نمایید. اما نکته مهم این است که عکس انتخاب شده باید فرمتی در یکی از قالب‌های JPEG، GIF و PNG داشته باشد.

جمع بندی

همانطور که در بالا نیز اشاره شد اسپاتیفای تنها یک برنامه ساده برای گوش دادن به موزیک‌های مورد علاقه نیست بلکه کاربران در این پلتفرم به راحتی می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و این شبکه اجتماعی قوی یکی از مزایای منحصر به فرد این نرم افزار به حساب آورده می‌شود. به همین دلیل اطلاعاتی مانند نام کاربری و عکس پروفایل می‌تواند سبب شود که شما راحت‌تر بتوانید دوستانتان را پیدا کنید. تغییر دادن عکس پروفایل اسپاتیفای به راحتی در همه دستگاه‌ها و سیستم‌های عاملی که این برنامه پشتیبانی می‌کند صورت می‌گیرد به شرط این که عکس پروفایل انتخابی مطابق با قوانین اسپاتیفای بوده و به علاوه فاقد هر گونه محتوای توهین آمیز باشد و همچنین حق کپی رایت در آن رعایت شده باشد.

نویسنده

admin3

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *