اخبار

آموزش نحوه ساخت اکانت آرتیست اسپاتیفای

آموزش نحوه ساخت اکانت آرتیست اسپاتیفای

اسپاتیفای علاوه بر ارائه موزیک‌های متنوع به کاربران هنرمند این امکان را می‌دهد که اثر خود را به نمایش بگذارند و از این طریق به درآمد برسند؛ به علاوه با ساخت یک اکانت آرتیست شما می‌توانید به یک آنلایز دقیق از میزان رضایت و بازدید افراد از هنرتان را داشته باشید. ساخت یک اکانت آرتیست در بیشتر مواقع راحت نبوده و نیاز به طی کردن مراحلی دارد که باید به اسپاتیفای اثبات شود که شما هنرمند هستید؛ این نوع از اکانت‌ها جدا از اکانت پرمیوم اسپاتیفای است و برای همه هنرمندان عرصه موسیقی مانند خوانندگان، آهنگسازها، پادکسترها قابل استفاده می‌باشد. در ادامه ما را همراهی نمایید تا به شما به صورت قدم به قدم آموزش نحوه ساخت اکانت آرتیست اسپاتیفای را ارائه دهیم.

اکانت آرتیست اسپاتیفای چیست؟

قبل از پرداختن به نحوه ساخت اکانت آرتیست اسپاتیفای بهتر است ابتدا آشنایی کلی با این سرویس پیدا کنید. در صورتی که از علاقه مندان به حوزه موسیقی باشید بدون تردید با سرویس‌های پخش موسیقی استریم آشنایی دارید؛ اسپاتیفای به عنوان محبوب‌ترین پلتفرم پخش موزیک در دنیا شناخته می‌شود که امکانات متعددی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی افراد آهنگ‌های مورد نظر خود را از طریق این پلتفرم دنبال می‌کنند و همین مسأله می‌تواند بستر مناسبی برای به اجرا گذاشتن آثار هنری باشد. در واقع اسپاتیفای با ارائه سرویس اکانت آرتیست این فرصت را در اختیار هنرمندان قرار می‌دهد تا بتوانند آثار خود را به راحتی در اختیار عاشقان موسیقی قرار دهند و به شهرت برسند؛ این فاکتور سبب شده است که اسپاتیفای هم برای شنوده و هم برای تولید کننده به یک پلتفرم مناسب و مفید تبدیل شود.

اکانت آرتیست اسپایتفای چیست؟

به بیان ساده‌تر اکانت آرتیست یک سرویس جدید ارائه شده توسط اسپاتیفای است که به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند حساب کاربری هنرمند خود را بسازند و سپس به راحتی بتوانند موزیک‌ها و قطعات هنری ساخته شده خود را در این پلتفرم منتشر کنند. اسپاتیفای علاوه بر امکان پخش اثر هنری به هنرمند این اجازه را می‌دهد که در اکانت آرتیست خود آمار پخش روزانه اثر را مشاهده کند و کنسرت‌های آینده را پست نماید و به صورت کلی اطلاعات زیادی برای مدریت و تبلیغ موسیقی خود را در دسترس داشته باشند. تمام این قابلیت‌ها و امکانات برای یک هنرمند که حداقل یک آهنگ را از طریق اکانت آرتیست خود در اسپاتیفای منتشر کرده باشد در دسترس می‌باشد و این مسأله می‌تواند برای هنرمند تازه کار و ناشناخته بسیار مثمر ثمر واقع شود.

اکانت آرتیست اسپایتفای چگونه کار می‌کند

اکانت آرتیست اسپاتیفای یک سرویس است که از طریق این پلتفرم برای تولید کنندگان محتوا‌های صوتی و خوانندگان در نظر گرفته شده است؛ این ویژگی جذاب و منحصربه فرد سبب می‌شود که هنرمندان تازه کار بتوانند اثر خود را به جهانیان معرفی نمایند. ساخت این نوع از اکانت‌ها برای هنرمندانی که از طریق اسپاتیفای و یا یک راسانه رسمی و معتبر یک آهنگ و محتوای صوتی را منتشر کرده باشند، امکان پذیر می‌باشد؛ در واقع این مسأله برای شروع و ساخت اکانت لازم می‌باشد.

با کمک این ویژگی اسپاتیفای واسطه‌ها را حذف کرده و به صورت مستقیم با هنرمند در ارتباط می‌باشد. این اتفاق برای هنرمندان خارق‌العاده می‌باشد زیرا می‌توانند بدون حضور هیچ گونه واسطه‌ای طرفداران خود را داشته باشند و به راحتی از انتشار آثارشان در یک سرویس بین المللی استفاده کنند. این قابلیت اسپاتیفای به تولید کنندگان آثار هنری امکاناتی مانند اطلاعات آماری دقیق برای آنالیز بهتر و دیده شدن، کسب درآمد مداوم از آثارشان و همچنین معروف و مشهور شدن را ارائه می‌دهد. با کمک این سرویس هنرمندان می‌توانند نظرات و پیشنهادات طرفداران خود را دریابند و در راستای بهبود کار خود قدم بردارند.

مزایای ساخت اکانت آرتیست چیست؟

شاید برای شما نیز سؤال شده باشد که آشنایی با نحوه ساخت اکانت آرتیست اسپاتیفای و استفاده از این قابلیت چه مزایایی برای کاربران به همراه خواهد داشت که در ادامه به این مسأله خواهیم پرداخت.

مزایای استفاده از اکانت آرتیست اسپاتیفای

افزایش اعتبار و معروفیت

با ساخت اکانت آرتیست در اسپاتیفای افراد به راحتی و بدون واسطه می‌توانند هنر خود را در معرض نمایش قرار دهند و با طرفداران خود به صورت مستقیم در ارتباط باشند. این نوع از اکانت‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید هواداران جدیدی را برای خود پیدا کنید و با معرفی موسیقی شما به کاربران دیگر سبب می‌شود که اثر شما زودتر دیده شود و این مسأله به افزایش طرفداران شما کمک شایانی خواهد کرد.

کسب درآمد

قابلیت اکانت آرتیست اسپاتیفای سبب می‌شود این برنامه علاوه بر کاربران و ارائه کردن موسیقی‌های مختلف به آن‌ها برای هنرمندان نیز مفید واقع شود. انتشار اثر هنری از طریق اکانت آرتیست راهی برای کسب درآمد هنرمندان می‌باشد که با شنیدن هر بار آهنگ پخش شده در آن توسط کاربران درآمد تولید کننده نیز افزایش پیدا می‌کند و این مسأله می‌تواند برای هنرمندان تازه وارد سبب ایجاد انگیزه برای بهبود کار و افزایش درآمد شود.

ایجاد پروفایل حرفه‌ای

پس از آشنایی با نحوه ساخت اکانت آرتیست اسپاتیفای و دسترسی به این اکانت شما می‌توانید به راحتی از طریق تنظیمات مربوطه بیوگرافی و عکس‌های خود را تغییر دهید با اضافه کردن اطلاعاتی در قسمت بیوگرافی مخاطب می‌تواند احساس نزدیکی و صمیمیت بیشتری با شما داشته باشد. مدیریت و برنامه ریزی این صفحه اکنون به صورت مستقیم در اختیار شما می‌باشد و می‌توانید تمام اطلاعات لازم را به هواداران خود منتقل نمایید و از آن‌ها درخواست حمایت مالی کنید و یا زمان پخش کنسرت‌های خود را اطلاع دهید به علاوه شما می‌توانید لیست‌های پخش مختلف ایجاد کنید و آهنگ‌های خود را دسته بندی کنید.

تیم سازی

در اسپاتیفای برای هنرمندان تفاوتی ندارد که شما به عنوان یک خواننده تنها هستید و یا عضوی از یک تیم می‌باشید اسپاتیفای انجام دادن این کارها را به راحتی برای شما امکان پذیر می‌کند. کافی است که نقش‌های افراد در تیم را تعیین کنید و وظایف هر فرد را برای سرعت دادن به کار مشخص نمایید. می‌توانید از این طریق افرادی که نیاز دارید را جذب کنید و تیم خود را قوی‌تر نمایید.

آنالیز کردن

آشنایی با نحوه ساخت اکانت آرتیست اسپاتیفای و انجام دقیق این کار سبب می‌شود که به راحتی بتوانید از طریق آمارهایی که اسپاتیفای در اختیار شما قرار می‌دهد اطلاعتی درباره هواداران خود به دست آورید. در واقع شما می‌توانید متوجه شوید که مخاطبین شما اکثراً مرد هستند یا زن؟ چند سال سن دارند؟ از کدام کشور می‌باشند و چگونه با صفحه شما آشنا شده‌اند. این اطلاعات به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید آثار بعدی خود را مطابق با نیاز و سلیقه اکثر مخاطلبانتان تطبیق دهید و در راستای جلب رضایت آن‌ها تلاش کنید.

در اکانت آرتیست شما می‌توانید در صفحه اصلی یک گزارش از نحوه عملکرد خود را به صورت دقیق مشاهده نمایید و در آن سه آهنگ برتر خود و فهرست پخشی که در ان قرار دارید را ببینید. به علاوه شما می‌توانید به صورت هفتگی اطلاعات از میزان استریم شدن آهنگ‌های خود و شنودگان و دنبال کنندگان خود را به دست آورید.

کنسرت مجازی

یکی از قابلیت‌های بسیار جذاب اکانت‌های آرتیست در برنامه اسپاتیفای این است که به هنرمندان امکان برگزاری کنسرت مجازی را می‌دهد؛ خوانندگان می‌توانند به صورت مستقیم بلیط کنسرت خود را به هواداران بفروشند و پخش کنسرت به صورت مجازی در سطح این پلتفرم صورت می‌گیرد. تبلیغات موسیقی برای جذب شنوده و طرفدار بیشتر در این سرویس برای کاربران در دسترس می‌باشد.

در آمد زایی از طریق اکانت آرتیست

اکانت‌های آرتیست در اسپاتیفای این امکان را به هنرمند می‌دهد که اثر خود را معرفی کنند و سپس از هنر را به شرکت‌های اسپانسر می‌فروشد. درآمدی که از طریق این تبلیغات به دست می‌آید به هنرمندان و پلتفرم تعلق می‌گردد. اسپاتیفای در طی حضور خود در عرصه پخش موسیقی با هنرمندان مطرحی از سراسر دنیا قرارداد بسته و این مسأله سبب فعالیت مداوم آن‌ها در این برنامه شده است. اما با روی کار آمدن اکانت‌های آرتیست در اسپاتیفای نه تنها هنرمندان معروف بلکه سایرین نیز می‌توانند در این پلتفرم به راحتی به درآمد برسند. این اکانت‌ها سبب شده‌اند که واسطه‌های میان آثار هنری و پلتفرم اسپاتیفای از بین برود و به این ترتیب درآمد هنرمندان نیز در این عرصه با حذف واسطه‌ها افزایش پیدا کرده است و خوانندگان می‌توانند از این فرصت برای کسب درآمد و دیده شدن در سطح بین المللی استفاده نمایند.

نحوه کار با اکانت آرتیست اسپایتفای

نحوه انتشار موزیک در اسپاتیفای

برای منتشر کردن موسیقی خود در اسپاتیفای نیاز است که برای شروع با نحوه ساخت اکانت آرتیست اسپاتیفای آشنا شوید و صفحه آرتیست خود را در این برنامه به تأیید برسانید. برای انجام این کار باید حداقل یک موزیک خود را از طریق یک توزیع کننده معتبر و رسمی به اسپاتیفای ارسال نمایید. در ادامه به صورت کامل و قدم به قدم به شما نحوه ساخت اکانت آرتیست اسپاتیفای آموزش خواهیم داد.

تأیید اعتبار هنرمند در اسپاتیفای

قبل از آموزش نحوه ساخت اکانت آرتیست اسپاتیفای شما باید به اسپاتیفای ثابت کنید که به عنوان یک هنرمند قصد ساخت این نوع اکانت را دارید. بر خلاف پلتفرم‌هایی مانند ساند کلود، اسپاتیفای امکان آپلود محتوا را به هر کاربری نمی‌دهد و تنها افرادی که تأیید اعتبار شوند این فرصت را به دست خواهند آورد. برای تأیید اعتبار در صورتی که یک معرف داشته باشید که اکانت آرتیست دارد می‌تواند شما را به عنوان یک هنرمند در اسپاتیفای تأیید کند و از شما به این برنامه دعوت نماید و یا اگر با گروه و لیبل معتبری کار می‌کنید آن‌ها می‌توانند این کار را برای شما انجام دهند. اما اگر هیچ کدام از این موارد را در دسترس ندارید تیم اسپاتیفای اطلاعات شما را بررسی خواهد کرد و در صورت کامل و مناسب بودن تأیید آن را انجام خواهد داد.

آنالیز آهنگ با اسپایتفای آرتیست

مراحل و نحوه ساخت اکانت آرتیست اسپاتیفای در صفحه وب

پس از آنکه آلبوم و یا قطعه آهنگ خود را از طریق یک توزیع کننده معتبر به اسپاتیفای ارسال کردید حال زمان کسب اطلاعات درباره نحوه ساخت اکانت آرتیست اسپاتیفای رسیده است تا بتوانید با طی کردن مراحل در نهایت یک اکانت آرتیست را برای خود داشته باشید.

به وب سایت Spotify for artists بروید و وارد قسمت Get access در بالای صفحه شوید.

پس از وارد شدن به این قسمت باید اطلاعاتی مانند ایمیل و نام کاربری و رمز عبور خود را برای ساخت اکانت وارد نمایید.

پس از وارد کردن اطلاعات اسپاتیفای از شما می‌خواهد که برای اثبات هنرمند بودن خود موزیک خود را منتشر نمایید و پس از انجام دادن این کار روی گزینه Continue کلیک نمایید.

پس از طی کردن این مراحل باید پروفایل آرتیست خود را بسازید. اسم و مشخصات خود را وارد نمایید و یک عکس مناسب را برای پروفایل خود انتخاب کنید. برای تأیید حساب کاربری باید یک کد تأیید برای ایمیل شما ارسال گردد.

پس از گذشت مدت زمانی که در بیشتر موارد چند روز طول می‌کشد، حساب شما تأیید شده و می‌توانید از قسمت  Log in وارد حساب کاربری آرتیست خود در اسپاتیفای شوید.

نحوه ساخت اکانت آرتیست در گوشی

در صورتی که قصد دارید نحوه ساخت اکانت آرتیست اسپاتیفای را فرا گیرید در قدم اول باید وارد گوگل پلی و یا اپ استور گوشی خود شوید و نرم افزار Spotify artist را دانلود و نصب نمایید. سرویس اسپاتیفای برای تولید کنندگان محتوای صوتی یک پلتفرم به صورت جداگانه در نظر گرفته تا بتوانند از امکانات مجزای آن برای انتشار آثار خود استفاده کنند. پس از دانلود و نصب برنامه بر روی گوشی همراه خود وارد آن شوید و قسمت ثبت نام را باز کنید. مراحل ثبت نام در اکانت آرتیست اسپاتیفای بسیار شبیه به ساخت اکانت معمولی در این نرم افزار می‌باشد. با وارد کردن اطلاعاتی مانند یک ایمیل معتبر، رمز عبور، نام کاربری و همچنین تاریخ تولد به میلادی شما تقریباً بیشتر مراحل و نحوه ساخت اکانت آرتیست اسپاتیفای را پیموده‌اید.

ساخت اکانت آرتیست spotify

اکانت پرمیوم و آرتیست اسپاتیفای

اکانت‌های پرمیوم اسپاتیفای که برای دسترسی کاربران به موزیک‌های هنرمندان در دنیا طراحی شده است هیچ گونه تداخلی با اکانت‌های آرتیست طراحی شده برای انتشار اثر خوانندگان ندارند و افراد می‌توانند به صورت همزمان در هر دو این نوع اکانت‌های فعالیت داشته باشند و از قابلیت‌های آن‌ها استفاده نمایند.

نکات مهم درباره اکانت آرتیست اسپاتیفای

  • هر هنرمندی که حداقل یک آهنگ را منتشر نماید و یا از طریق یک توزیع کننده رسمی برای اسپاتیفای ارسال نمایند می‌تواند اقدام به ساخت اکانت آرتیست نماید.
  • اکانت پرمیوم مناسب برای دسترسی کاربران به محتواهای موجود در اسپایتفای تداخلی با اکانت آرتیست نداشته و هنرمندان می‌توانند به صورت همزمان این دو اکانت را داشته باشند.
  • ساخت اکانت آرتیست اسپایتفای برای هنرمندان رایگان بوده و هزینه را ندارد.
  • برای انتشار دادن آهنگ‌ها هنرمند هیچ گونه محدودیتی نداشته و می‌تواند هر تعداد موزیک را در اکانت خود منتشر کند.
  • در این برنامه به هنرمندان این امکان داده می‌شود که بتوانند نظرات و رفتار کاربران را به صورت دقیق آنالیز کنند.
  • فروش مرچ رسمی برای هنرمندان در این برنامه امکان پذیر می‌باشد.
  • انجام دادن تبلیغات برای جذب مخاطبین بیشتر و فروش بالاتر برای هنرمندان هیچ گونه محدودیتی به همراه نخواهد داشت.

نویسنده

admin3

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *