اخبار

چرا برخی از آهنگ ها در اسپاتیفای خاکستری می شوند؟

در طول سال‌ها، بسیاری از علاقمندان به موسیقی پرسیده‌اند: «چرا برخی از آهنگ‌ها در اسپاتیفای خاکستری شده‌اند؟» در اینجا به سرعت به پاسخ به این سؤال رایج و همچنین راه‌حل‌های احتمالی آن می‌پردازیم. آهنگ‌های خاکستری‌شده یا آن‌هایی که در اسپاتیفای ظاهر می‌شوند اما قابل پخش نیستند، معمولاً از یکی از چند دلیل اصلی ناشی می‌شوند. و در حالی که هیچ راه‌حل تضمینی برای رفع این مشکل وجود ندارد – به جز پنهان کردن آثار خاکستری به طور کلی – اگر موسیقی مورد نظر آنها در اسپاتیفای در دسترس نباشد، شنوندگان بدون گزینه نیستند.

همچنین می توانید خرید اکانت پرمیوم ارزان اسپاتیفای را تهیه کنید.

محدودیت‌های منطقه‌ای

اول، اسپاتیفای گاهی اوقات به دلیل شرایط موافقت نامه مجوز، آهنگ‌ها را به صورت منطقه‌ای خاکستری می‌کند. به طور خلاصه، برخی از معاملات تنها به پلتفرم اجازه می‌دهند تا آهنگ‌های خاصی را به طرفداران در کشورهای منتخب ارائه دهد.

به‌علاوه، نسخه‌های تجاری برجسته در گذشته به‌دلیل اختلافات مربوط به مجوزهای منطقه‌ای، به‌طور موقت خاکستری شده‌اند، قبل از اینکه پس از حل مشکلات اساسی بازیابی شوند.

عوارض کپی رایت

با گسترش موضوع اخیر، مشکلات مربوط به حق نسخه‌برداری، از جمله اما نه محدود به اختلاف نظر صاحبان حقوق، منجر به نمایش آهنگ‌های غیرقابل پخش در اسپاتیفای نیز می‌شود. آثار چند کمدین، از جمله آلبومی از جو روگان، در آغاز یک قطع ارتباط با حقوق در سال 2021، خاکستری شدند که به عنوان مثال، به بن‌بست صدور مجوز کی‌پاپ نیز منجر شد.

علاوه بر این، ادعاهای حق نسخه‌برداری که بارگذاری‌های غیرمجاز را هدف قرار می‌دهند نیز به آهنگ‌های خاکستری‌شده دامن می‌زنند. در پس زمینه یک چشم انداز هوش مصنوعی به سرعت در حال تکامل، بارگذاری های متعدد، از ضبط صدای فرانک سیناترا از «بهشت گانگستا» تا اجرای شخصیت باب اسفنجی شلوار مربعی پلانکتون از «همه چیزی که برای کریسمس می خواهم، تو هستی»، در زمان نوشتن خاکستری شدند.

از آنجایی که محدودیت‌های منطقه‌ای و پیچیدگی‌های مربوط به حق نسخه‌برداری ممکن است تغییر و رفع شود، به ترتیب، بررسی پلتفرم‌های مختلف (YouTube Music، Deezer و غیره) و قالب‌های فیزیکی موسیقی مورد نظر می‌تواند بهترین اقدام باشد.

مشکلات اپلیکیشن اسپاتیفای

مشکلات برنامه اسپاتیفای ممکن است باعث خاکستری شدن آهنگ‌ها شود یا تجربه شنیداری را تحت تأثیر قرار دهد. پاک کردن حافظه پنهان اسپاتیفای، به‌روزرسانی برنامه و انجام مراحل مرتبط ممکن است این کار را انجام دهد، در حالی که مشورت با منابع یا تیم پشتیبانی پلتفرم می‌ت

نویسنده

modir

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *