اخبار

اسپاتیفای در هر استریم چقدر پرداخت می کند؟ در 2024

اسپاتیفای، به عنوان یکی از بزرگترین پلتفرم‌های استریمینگ موسیقی، سیاست‌های جدیدی را برای پرداخت به هنرمندان اعلام کرده است. این شرکت در حال به‌روزرسانی سیستم حق امتیاز خود است تا آستانه حداقل جریان پرداختی را تعیین کرده و در برابر جریان‌های مصنوعی اقداماتی انجام دهد. اسپاتیفای مدعی است که مشکلات مربوط به پرداخت‌ها از سه عامل ناشی شده است: جریان‌های مصنوعی، بازیگران بد با ضبط نویز و پرداخت‌های کم به هنرمندان. شرکت این تغییرات را به‌منظور کاهش این مشکلات ایجاد کرده و با اجرای تغییرات در سیاست حق امتیاز، مقدار درآمد حاصل از حق امتیازها را بازسازی می‌کند.

اسپاتیفای اظهار داشته که ده‌ها میلیون آهنگ در سال گذشته بین 1 تا 1000 بار در استریمینگ پلتفرم این شرکت پخش شده‌اند. متوسط درآمد ماهیانه این آهنگ‌ها حدود 0.03 دلار بوده است. این مقدار درآمد ناچیز به دلیل کارمزدها و پرداخت‌های کم به هنرمندان، به دست آپلودکنندگان نمی‌رسد. اسپاتیفای اعلام کرده است که در ماه‌های اخیر به مبلغ 40 میلیون دلار پرداخت‌های “فراموش‌شده” اضافه کرده و این مقدار به هنرمندان وابسته به درآمد استریم بیشتر پرداخت خواهد شد.

تغییرات دیگر اسپاتیفای شامل افزایش حداقل تعداد استریم‌ها برای ثبت حق امتیاز به 1000 در 12 ماه گذشته است. این تغییرات باعث افزایش درآمد هنرمندانی می‌شود که آهنگ‌هایشان حداقل تعداد مشخصی از استریم‌ها را دریافت کرده‌اند. این اقدامات به منظور بهبود وضعیت پرداخت به هنرمندان و جلوگیری از جریان‌های مصنوعی انجام شده است. اسپاتیفای تاکید دارد که این تغییرات به جهت افزایش انصاف و توزیع عادلانه‌تر درآمد بین هنرمندان و دارندگان حق امتیاز صورت گرفته‌اند.

مربوط:

نویسنده

modir

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *