اخبار

نقد و بررسی اپلیکیشن اسپاتیفای

نقد و بررسی اپلیکیشن اسپاتیفای

دنیای موسیقی یک دنیای گسترده ای است که همه انسان هایی که روی کره زمین زندگی می‌کنند را تحت تاثیر قرار داده است. در واقع زندگی بدون موزیک برای برخی از انسان ها در دوران امروزی، امکان پذیر نیست و احساسات انسان، بیشتر اوقات با موسیقی برانگیخته می‌شود. همه صداهایی که در اطراف خود و در طبیعت می‌شنویم، یک نوع موزیک خاصی دارند، موسیقی صدای پرندگان، موسیقی صدای حیوانات، موسیقی باریدن باران، موسیقی قدم زدن روی برگ های پاییزی و غیره. پس زندگی بدون موسیقی، غیر قابل تصور و بی روح است. حالا یکی از برنامه هایی که از این فرصت برای کسب سود استفاده کرده و میلیون ها موسیقی را در اختیار مردم در سراسر جهان قرار می‌دهد، اسپاتیفای است. بنابراین تصمیم گرفتیم در این مطلب، به بررسی اپلیکیشن اسپاتیفای بپردازیم و ببینیم که این سرویس ارائه دهنده خدمات موزیک، چه قابلیت هایی برای ما دارد؟

برای تهیه اشتراک پرمیوم می توانید وارد خرید اکانت اسپاتیفای بشید.

بررسی اپلیکیشن اسپاتیفای به صورت کامل

اسپاتیفای چیست و چه می‌کند؟

بیشتر افرادی که به طور ویژه و حرفه ای موزیک گوش می‌کنند، احتمالا با اپلیکیشن اسپاتیفای آشنا هستند. اسپاتیفای یک برنامه جهت جستجو و پخش موزیک است که از سال 2006 تاکنون، فعال است و حالا میلیون ها کاربر فعال دارد. اسپاتیفای در حال حاضر، خدمات خود را به بیش از 500 میلیون نفر در سراسر جهان ارائه می‌دهد که در این بین کاربران ایرانی هم کم و بیش حضور دارند، که علی رغم وجود تحریم ها و محدودیت ها، از این برنامه که در کشور سوئد ساخته شده است، استفاده می‌کنند.

برای اینکه از برنامه های اسپاتیفای استفاده کنید و به یافتن موزیک های محبوب خود مشغول شوید، باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. برای استفاده از تمامی امکانات اسپاتیفای، نیازمند اشتراک حرفه ای هستید، اما یک اشتراک رایگان با امکانات محدود توسط اسپاتیفای به کاربران ارائه می‌شود تا این اپلیکیشن با حداقل امکانات و بدون هزینه در دسترس علاقمندان به موسیقی باشد.

اسپاتیفای چیست؟

اگر خودتان به بررسی اپلیکیشن اسپاتیفای پرداخته باشید، حتما می‌دانید که تا حدودی از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کند و آهنگ ها و آلبوم های خوانندگان ایرانی هم در این برنامه دیده می‌شوند.

معرفی و بررسی اپلیکیشن اسپاتیفای، از یافتن موسیقی تا قابلیت های باورنکردنی در اسپاتیفای!

در اسپاتیفای، علاوه بر خدمات جستجو و پخش موزیک که برای کاربران ارائه می‌شود، قابلیت هایی وجود دارد تا استفاده از این برنامه جذاب تر باشد و همچنین شنیدن موزیک با استفاده از آنها، لذت بخش تر گردد. همچنین اسپاتیفای، علاوه بر موزیک، از پادکست و موزیک ویدئو هم در برنامه خود قرار داده است و شما می‌توانید از آنها بهره ببرید.

حدود 500 میلیون کاربر فعال در اسپاتیفای؛

در حال حاضر در بین سرویس های استریم موزیک، اسپاتیفای دارای بیشترین تعداد نصب و اکانت فعال است. در سال 2020 تخمین زده شده بود که کاربران فعال در برنامه اسپاتیفای، حدود 128 میلیون نفر باشند. اما حالا با گذشت سه سال، خبری منتشر شد مبنی بر اینکه تعداد کاربران اسپاتیفای، از مرز 500 میلیون نفر عبور کرد.

از بین این 500 میلیون نفر، طبق آماری که خود اسپاتیفای منتشر کرده است، حدود 210 میلیون نفر در حال استفاده از اشتراک های حرفه ای اسپاتیفای هستند و مابقی آنها، از اشتراک رایگان بهره می‌برند.

شما هم با نصب برنامه اسپاتیفای به جمعیت نیم میلیاردی کاربران این برنامه ملحق خواهید شد.

کاربران میلیونی اسپاتیفای

پخش موزیک با اشتراک های حرفه ای اسپاتیفای؛

اسپاتیفای از دو راه تبلیغات و فروش اشتراک، کسب درآمد می‌کند. برخی از تبلیغات اسپاتیفای، درون برنامه هستند و برای افرادی که از اسپاتیفای رایگان استفاده می‌کنند، نمایش داده می‌شود. نسخه رایگان اسپاتیفای، دارای محدودیت هایی است ولی قابلیت جستجو و پخش موزیک را به خوبی پوشش می‌دهد، به همین دلیل برای جبران هزینه های نسخه رایگان، به کاربرانی که از این نسخه استفاده می‌کنند، تبلیغات نشان می‌دهد.

اما برای استفاده تمام و کمال از امکانات و قابلیت های اسپاتیفای، باید اقدام به تهیه اشتراک های حرفه ای کرد. اسپاتیفای چندین پلن برای خرید اشتراک پیشنهاد می‌دهد که با قیمت های متفاوت در دسترس هستند.

اشتراک پرمیوم و حرفه ای تک کاربره با قیمت 9.99 دلار، اشتراک دو کاربره با قیمت 12.99 دلار و اشتراک خانوادگی با پشتیبانی از 6 اکانت همزمان با قیمت 15.99 دلار در دسترس است. همچنین اشتراک دانشجویی با تخفیف ویژه با قیمت 4.99 دلار خواهد بود که البته بیشتر برای دانشجویان کشورهای اروپایی و آمریکا است.

اسپاتیفای پرمیوم

دسترسی به میلیون ها موزیک در اسپاتیفای؛

طبق آخرین بررسی اپلیکیشن اسپاتیفای و  آماری که از وجود داده ها در اسپاتیفای وجود دارد، گفته می‌شود که این برنامه دارای بیش از 80 میلیون قطعه صوتی در سبک های مختلف و با زبان های گوناگون است. یعنی شما به دنیایی از موسیقی و پادکست دسترسی خواهید داشت و تا مدت ها می‌توانید مطابق سبک و سیاق دلخواهتان، موسیقی های جدید گوش دهید.

علاوه بر خواننده های خارجی، موسیقی های خواننده های ایرانی هم در این اپلیکیشن در دسترس است و چه از این بهتر برای کاربران ایرانی!

به طور خلاصه باید گفت، اسپاتیفای دربرگیرنده بیش از 80 میلیون قطعه موزیک در سبک های مختلف پاپ، رپ، راک، سنتی، هیپ هاپ، بیکلام است و در این مورد می‌توان گفت یکی از برترین برنامه های ارائه دهنده خدمات پخش موسیقی محسوب می‌شود.

دسترسی به میلیون ها موزیک در اسپاتیفای

کسب درآمد خوانندگان و آرتیست ها از اسپاتیفای؛

یکی از نکات قابل توجه اسپاتیفای این است که خوانندگان و منتشر کنندگان قطعه های صوتی، می‌توانند با انتشار موزیک ها خود، از طریق اسپاتیفای درآمد کسب کنند. اسپاتیفای برای حدود هر 200 بار پخش آهنگ ( چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین) 1 دلار برای صاحب اثر در نظر می‌گیرد. فرض کنید اگر شما هنرمند باشید و قطعه شما 200 هزار بار در یک ماه توسط افراد مختلف در سراسر جهان پخش شود، حدود 1000 دلار درآمد خواهید داشت.

با توجه به 500 میلیون کاربر فعال در اسپاتیفای، اگر موزیکتان محبوب شود و میلیون ها بار پخش شود، شما به یک میلیونر از این طریق تبدیل خواهید شد!

کسب درآمد خوانندگان و آرتیست ها در اسپاتیفای

ارائه موزیک با کیفیت های مختلف در اسپاتیفای؛

در بررسی اپلیکیشن اسپاتیفای، یکی از نکاتی که باید به آن توجه شود، کیفیت پخش موزیک است. با توجه به اینکه این اپلیکیشن به صورت آنلاین کار می‌کند و نیازمند اینترنت است، برخی از افراد هستند که برای صرفه جویی در مصرف اینترنت، دوست دارند آهنگ ها را با کیفیت پایین گوش دهند. در مقابل، افرادی هم هستند که بدون توجه به مصرف اینترنت، دوست دارند آهنگ های دلخواه خود را با کیفیت بالا گوش دهند.

اسپاتیفای برای پخش موزیک، کیفیت های مختلفی در نظر گرفته است. در سطح “Low” کیفیت پخش 28، در سطح “Medium” کیفیت پخش 96، در سطح “High” کیفیت پخش 160 و در سطح “Very High” کیفیت پخش به 320 کیلوبایت برثانیه می‌رسد.

البته سطح “very high” فقط برای افرادی فعال است که از اشتراک های حرفه ای اسپاتیفای استفاده می‌کنند.

اپلیکیشن اسپاتیفای، یک قابلیت به نام “Spotify Hifi” را دارد که این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا بتوانند موسیقی را با همان کیفیتی که در استودیو ضبط شده است گوش کنند. این مورد سبب می‌شود که امکان پخش موزیک با بالاترین کیفیت در این اپلیکیشن برای دوست داران موزیک، فراهم شود و آنها بتوانند در دستگاه های قدرتمند پخش صوت، آهنگ ها را با بهترین کیفیت پخش نمایند.

دسترسی به کیفیت های مختلف پخش موزیک در اپلیکیشن اسپاتیفای

دسترسی به اسپاتیفای از طریق دستگاه های مختلف؛

اسپاتیفای این قابلیت را دارد که از طریق انواع دستگاه ها قابل دسترس باشد. از تلفن همراه گرفته تا کنسول های بازی، همگی می‌توانند به اسپاتیفای متصل شوند و از قابلیت های آن، بهره مند گردند.

بررسی اپلیکیشن اسپاتیفای نشان می‌دهد که تمامی آنچه که علاقه مندان موزیک به آن برای شنیدن و لذت بردن از موسیقی احتیاج دارند، درون این برنامه وجود دارد. هر دو نوع سیستم عامل اندروید و ios قابلیت نصب اسپاتیفای را پشتیبانی می‌کنند.

اگر علاقه مند به استفاده از اسپاتیفای در کامپیوتر و لپ تاپ هم باشید، می‌توانید به راحتی، برنامه تحت ویندوز اسپاتیفای را نصب نموده و از امکانات آن برخوردار شوید.

نکته قابل توجه اینکه اگر دارای کنسول های بازی پلی استیشن 4 و 5 هستید، هم می‌توانید از اکانت اسپاتیفای استفاده کنید و در حین بازی ها، موسیقی های مورد علاقه خود را بشنوید.

دسترسی به اسپاتیفای از طریق دستگاه های مختلف

دسترسی به موزیک ویدئو، پادکست ها و ریمیکس آهنگ ها؛

اسپاتیفای علاوه بر اینکه دربرگیرنده بیش از 85 میلیون قطعه صوتی است، از آثاری همچون موزیک ویدئو هم پشتیبانی می‌کند و شما می توانید موزیک ویدئوهای موسیقی های محبوب خود را هم در این اپلیکیشن ببینید. بررسی اپلیکیشن اسپاتیفای نشان می‌دهد که امکان گوش کردن به پادکست به صورت محلی و جهانی وجود دارد و می‌توانید از شنیدن پادکست ها در موضوعات مختلف، لذت ببرید.

امکانات فوق العاده اسپاتیفای برای کاربران؛

اسپاتیفای در کنار ابزارهای دقیقی که برای یافتن انواع موزیک و پخش آنها برای کاربران قرار داده است، از قابلیت های رونمایی کرده که در حین پخش موزیک، می‌توانید از آنها استفاده نمایید و لذت ببرید. در ادامه این قابلیت ها را با هم بررسی می‌کنیم:

  • قابلیت مشاهده متن آهنگ در اسپاتیفای؛

در یک دو سال اخیر، قابلیتی تحت عنوان “Lyrics” به اسپاتیفای افزوده شده است که با استفاده از آن، می‌توان به متن و شعر هر آهنگ دسترسی داشت. وقتی هر آهنگی پخش می‌شود، شما می‌توانید شعر آن را هم ببینید. البته این قابلیت هنوز کامل جا نیفتاده است و به نظر باید اسپاتیفای برای ارتقاء آن فکری بکند. وقتی بخواهید متن هر آهنگی را ببینید، کل متن برای شما نمایش داده می‌شود. حال آنکه در برخی دیگر از سرویس های استریم موزیک، همزمان با هر جمله، متن مناسب آن نمایش داده می‌شود که این موضوع برای کاربران جذاب تر است تا اینکه بخواهند یکجا تمام متن موزیک را ببینند.

مشاهده متن آهنگ در اسپاتیفای پرمیوم

  • قابلیت حالت خودرو در اسپاتیفای؛

در بررسی اپلیکیشن اسپاتیفای، متوجه خواهید شد که این برنامه دارای ویژگی است که هدف از طراحی آن را گوش دادن به موزیک در حین رانندگی با حواس پرتی کمتر عنوان کرده است. این امکان در اسپاتیفای حالت خودرو یا “Car mode” نامیده می‌شود. با فعال کردن آن، وقتی در خودرو هستید یا وارد خودرو می‌شوید، به صورت خودکار، رابط کاربری برنامه تغییر می‌کند و به یک پخش کننده موزیک با دکمه های کمتر و بزرگ تر تبدیل می‌شود. اگر خودرویی داشته باشید که روی فرمان دارای کنترل باشد، به راحتی می‌توانید موزیک پخش کنید، به موزیک بعدی بروید یا حتی به صورت صوتی، موزیک جستجو نمایید. برای جستجوی موزیک جدید، قابلیت فرمان صوتی هم به حالت خودرو در اسپاتیفای اضافه شده است تا به راحتی و بدون حواس پرتی، موزیک های جدید از اسپاتیفای پیدا کنید.

قابلیت حالت خودرو در اسپاتیفای

  • قابلیت پخش پشت سرهم و بی وقفه در اسپاتیفای؛

این قابلیت در اسپاتیفای وجود دارد که بخواهید آهنگ های موجود در اسپاتیفای شما به صورت پشت سرهم و بدون وقفه پخش شوند. شما می‌توانید از طریق پلی لیست های خود، این کار را انجام دهید. همچنین قابلیتی تحت عنوان “Crossfade” وجود دارد که همانند میکس های آهنگ پشت سرهمی، آهنگ فعلی در آهنگ جدید فِید یا محو می‌شود. یعنی در ثانیه های پایانی که به آخر هر موزیک نزدیک می‌شویم، شروع موزیک جدید به صورت نرم آغاز می‌شود و اینگونه قبل از اینکه آهنگ تمام بشود، آهنگ جدید پخش خواهد شد و بدون وقفه، می‌توانید آهنگ های مورد علاقه خود را گوش دهید.

قابلیت پخش بی وقفه در اسپاتیفای

  • بررسی قابلیت دانلود و پخش آفلاین موزیک ها در اپلیکیشن اسپاتیفای؛

در نسخه های پرمیوم و حرفه ای اسپاتیفای، اگر از آهنگی خوشتان آمد، می‌توانید آن را دانلود کنید تا در آینده، بدون صرف اینترنت، به صورت آفلاین گوش کنید. البته این دانلود، فقط درون برنامه ای خواهد بود و امکان دسترسی به آهنگ های دانلود شده در خارج از اسپاتیفای، وجود ندارد.

بررسی قابلیت دانلود در اپلیکیشن اسپاتیفای

  • قابلیت جستجوی پیشرفته در اسپاتیفای؛

بررسی اپلیکیشن اسپاتیفای نشان داده است که می‌توان به صورت هدفمند، به دنبال موزیک گشت. یعنی شما می‌توانید سبک مورد نظر، سال انتشار و منتشر کننده را تعیین کنید تا نتایج آهنگ ها را بر اساس درخواست شما، نمایش دهد. این یک راه حل فوق العاده برای افرادی است که به دنبال آهنگ های قدیمی یا سبک های خاصی هستند.

قابلیت جستجوی پیشرفته در اسپاتیفای

  • قابلیت اتصال به برنامه های دیگر در اسپاتیفای؛

اسپاتیفای برای اتصال به برنامه های دیگری همچون شزم، تایدال، مپ ها و غیره قابلیتی ایجاد کرده است تا کاربران بتوانند به راحتی از قابلیت های هر دو استفاده کنند. نکته قابل توجه اینکه تایدال، برنامه رقیب اسپاتیفای محسوب می‌شود، اما می‌توانید آنها را به هم متصل کنید.

در کل، اسپاتیفای یک برنامه موسیقی نسبتا کامل و با امکانات فوق العاده است. این برنامه از موزیک های ایرانی هم پشتیبانی می‌کند و برای همین کاربران ایرانی زیادی هستند که علاقمند به استفاده از این اپلیکیشن بوده اند. امیدواریم از این متن، لذت برده باشید.

نگارش شده با عشق❤

نویسنده

admin3

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *