اخبار

سهام اسپاتیفای در حال افزایش است — اما آیا این حرکت در طول سال 2024 ادامه خواهد داشت؟

با وجود افت تقریباً 3 درصدی در معاملات اولیه امروز، سهام اسپاتیفای (Spotify) نسبت به همتایان خود و بازار گسترده تر، همچنان در حال افزایش است. ارزش هر سهم اسپاتیفای در زمان نگارش این مقاله 197.71 دلار بوده و علاوه بر کاهش 3 درصدی امروز، نشان‌دهنده افزایش نزدیک به 5 درصدی نسبت به ابتدای سال 2024 است.

این افزایش به دلیل عملکرد قوی اسپاتیفای در 12 ماه گذشته است که باعث افزایش بیش از 115 درصد ارزش گذاری شده است. طبق گزارش Kwhen Finance، سهام اسپاتیفای «۱۱۱۲.۳ درصد از میانگین همتایان پیشی می‌گیرد» و رشد سهام در ۱۲ ماه اخیر ۱۷۷.۱ درصد از میانگین همتایان بالاتر است. حجم معاملات سهام اسپاتیفای در هفته گذشته تقریباً 30٪ از میانگین 20 روزه پیشین را اشغال کرده است. با وجود کاهش امروز، ارزش بازار فعلی اسپاتیفای همچانان بالای 38.5 میلیارد دلار است.

برای تهیه اسپاتیفای می توانید خرید اکانت اسپاتیفای پرمیوم ارزان را کلیک کنید تا با پشتیبانی پرمیوم اصل داشته باشید.

تحلیل‌گران می‌گویند که میانگین رشد تقریباً 5 درصدی اسپاتیفای در طول سال 2024 پیش‌بینی می‌شود. رغم شرایط بازار، منطق نشان می‌دهد که مسیر اسپاتیفای تا حد زیادی به توانایی کسب و کار برای کسب سود بستگی دارد. شرکت در ماه گذشته تقریباً یک پنجم از تیم خود را اخراج کرده و مدیر عامل اعلام کرده است که شرکت “به طور مداوم” در حال حرکت رو به جلو است. این رویکرد محافظه‌کارانه به تضاد با استراتژی خرید سنگین اسپاتیفای در چندین سال گذشته قرار دارد. هرچند که انتظار می‌رود این پلتفرم هزینه‌های یکباره قابل توجهی را به دلیل اخراج‌ها تحمل کند. از سوی دیگر، اسپاتیفای دیروز به نیم درصد از ارزش بالای 52 هفته گذشته یعنی 204.03 دلار رسید. با این کاهش امروز، ارزش بازار فعلی همچانان بالای 38.5 میلیارد دلار است. انتظار می‌رود که مسیر اسپاتیفای در باقی‌مانده سال 2024 به توانایی کسب سود بستگی داشته باشد.

یکی از عوامل موثر در افزایش قیمت سهام اسپاتیفای، تمدید قرارداد پادکست Joe Rogan Experience به عنوان یکی از اجزای اصلی جاه‌طلبی‌های پادکست این سرویس است. این پادکست با مهمانانی معروف از جمله الون ماسک، پست مالون، سم آلتمن، و آیس کیوب، به طور چشم‌گیری افزایش یافته است. در عین حال، اسپاتیفای حدود 200 میلیون دلار به Joe Rogan برای حقوق پادکست پرداخت کرده و ممکن است مبلغی مشابه را برای تمدید قرارداد بپردازد. این مسائل، همراه با تلاش‌های اسپاتیفای برای مهار هزینه‌ها و تبدیل سودآوری به حالت عادی، به نظر می‌رسد که تاثیر مستقیمی در روند قیمت سهام دارند. در حال حاضر، در جستجوی یک مدیر مالی دائمی، اسپاتیفای قرار است گزارش مالی سه‌ماهه چهارم سال 2023 خود را در روز سه‌شنبه، 6 فوریه، منتشر کند.

نویسنده

modir

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *