اخبار

معرفی بهترین سرویس های استریم موزیک در سال 2023

بهترین سرویس های استریم موزیک در سال 2023 کدامند؟

وجود موسیقی در دنیای امروز، به یکی از نعمت ها برای آرامش و تغذیه روح انسان تبدیل شده است و تقریبا می‌توان گفت برای انسان های امروزی، زندگی بدون موزیک، معنایی ندارد. از همین موضوع، یک تجارت بزرگ و باورنکردنی به وجود آمده است و بسیاری از شرکت های بزرگ جهان، با ارائه خدمات موسیقی به کاربران، سودهای میلیون دلاری عاید خود می‌کنند. در این رقابت، برخی از سرویس های استریم موزیک، برتر از دیگری هستند و توانسته اند بخش قابل توجهی از بازار را بدست بگیرند. به همین منظور، ما تصمیم گرفتیم در این مطلب درباره بهترین سرویس های استریم موزیک در سال 2023 صحبت کنیم و ببینیم کدام اپلیکیشن ها، در بین ارائه دهندگان برتر خدمات موسیقی قرار خواهند گرفت.

سرویس های استریم موزیک مختلفی موجود هستند، اما به طور خلاصه، باید گفت بهترین سرویس های استریم موزیک در حال حاضر، عبارتند از: اسپاتیفای (Spotify)، اپل موزیک (Apple Music)، ساندکلاود (Sound Cloud)، تایدال (Tidal)، آمازون موزیک (Amazon Music)، گوگل پلی موزیک (Google play Music)، دیزر (Deezer) و پاندورا (Pandora).

هر کدام از این برنامه، در یک صورت در دل مخاطبان جای خواهند گرفت و آن هم این است که بتوانند فرایند پیدا کردن موزیک را آسان تر کنند و از امکاناتی برخوردار باشند که شنیدن موزیک را لذت بخش تر نماید. ما در ادامه، به تفکیک و به طور مختصر، به ویژگی های هر کدام از این سرویس های ارائه دهنده خدمات پخش و جستجوی موزیک، خواهیم پرداخت. پس از شما دعوت می‌کنیم که در این مطلب تا انتها با ما همراه باشید.

معرفی بهترین سرویس های استریم موزیک در جهان

نقد و بررسی بهترین سرویس های استریم موزیک در سال 2023؛

اگر چه استفاده از موزیک از سال های قبل هم وجود داشته است، اما در هیچ زمانی به اندازه اکنون، دسترسی به بانک موزیک ها اینقدر گسترده و راحت نبوده است. اگر در قدیم می‌خواستید یک موزیک گوش کنید، نیاز به ضبط صوت داشتید یا اینکه باید در کامپیوتر آنها را گوش می‌کردید، اما اکنون هر کسی در هر سیستمی می‌تواند اقدام به پخش آهنگ کند. علی الخصوص که استفاده از گوشی های هوشمند هم گسترش یافته است و مردم با استفاده از تلفن های همراه خود، هر کاری می‌توانند انجام دهند. سرویس های استریم موزیک اکثرا دارای اپلیکیشن موبایل برای اندروید و آیفون هستند و اصلا دلشان نمی‌خواهد این بازار میلیارد نفری کاربران گوشی های هوشمند را از دست بدهند.

و اما بهترین سرویس های استریم موزیک که می‌توانیم به شما معرفی کنیم، عبارتند از:

اول، سرویس موزیک اسپاتیفای (Spotify)؛

شاید به جرات بتوان گفت که اسپاتیفای جزء سه اپلیکیشن برتر ارائه دهنده خدمات استریم موزیک است. البته اگر بگوییم بهترین سرویس موزیک است، اقرار نکرده ایم. ویژگی های منحصر به فرد این برنامه، سبب رضایت بسیاری از کاربران شده است و همین مورد سبب شده است کاربران آن به نزدیک 500 میلیون نفر برسند که فقط بیش از 250 میلیون نفر آنها از اشتراک غیر رایگان در حال استفاده هستند.

سرویس استریم موزیک اسپاتیفای

اسپاتیفای علاوه بر اینکه دارای برنامه برای جستجو و پخش موزیک است، دارای یک برنامه مجزا برای خوانندگان، آهنگسازان و آرتیست ها است تا با استفاده از آن، بتوانند اقدام به انتشار آثار صوتی خود کنند و حتی از این طریق کسب درآمد کنند.

برای استفاده از اپلیکیشن اسپاتیفای، نیاز دارید تا یک حساب کاربری ایجاد کنید. یکی از نقاط قوت اسپاتیفای نسبت به برخی از رقبا، داشتن اشتراک رایگان است. اگرچه امکانات آن نسبت به اشتراک حرفه ای اسپاتیفای محدود است، ولی رایگان است و بدون صرف هزینه، می‌توان به جستجو و پخش انواع موزیک ایرانی و خارجی پرداخت.

از مهمترین ویژگی های برتر اسپاتیفای که می‌توان به آن اشاره داشت، عبارتند از:

  • امکان مشاهده و جستجو در بیش از 50 میلیون قطعه موزیک؛
  • امکان استفاده یک ماه رایگان از اشتراک پرمیوم؛
  • پخش موزیک به صورت پشت سرهم و بدون وقفه؛
  • امکان دانلود و پخش آفلاین انواع موزیک ها،
  • دسترسی به متن و شعر هر آهنگ؛
  • دسترسی به موزیک ویدئو و ریمیکس هر موزیک در صورت وجود؛
  • قابلیت پخش موزیک تا 320 کیلوبیت بر ثانیه؛
  • الگوریتم های دقیق تر نسبت به رقبا برای یافتن موزیک های جدید؛
  • رابط کاربری ساده و جذاب؛
  • دارای اکانت پرمیوم خانواده با قابلیت اتصال همزمان 6 اکانت؛
  • 50 درصد تخفیف اشتراک ماهانه برای دانشجویان؛
  • امکان اتصال به اپلیکیشن های دیگر مثل شزم (Shazam) ؛

برای تهیه اشتراک پرمیوم می توانید وارد خرید اکانت اسپاتیفای شوید.

برای تهیه اشتراک های اسپاتیفای، پلن های زیر وجود دارد:

پلن های اشتراک اسپاتیفای

دوم، سرویس موسیقی تایدال (Tidal)؛

یکی دیگر از اپلیکیشن های محبوب در حوزه موسیقی تایدال (Tidal) است. اگر به دنبال شنیدن موزیک در بالاترین کیفیت ها هستید، تایدال بهترین گزینه برای شما خواهد بود. تایدال از تنوع موسیقی بیشتری نسبت به رقبا خود برخوردار است و همچنین پلن هایی ارائه می‌دهد که با استفاده از آنها، می‌توانید با بهترین کیفیت موزیک ها را بشنوید. بر خلاف اسپاتیفای و برخی دیگر از سرویس های استریم موزیک، تایدال دارای اشتراک رایگان نیست. البته یک نسخه “Tidal free” وجود دارد که فقط در آمریکا قابل استفاده است و بقیه کاربران امکان استفاده از آن را ندارند.

مهمترین نقطه قوت تایدال را باید در ارائه کیفیت بالای موزیک ها دانست. علاوه بر کیفیت های معمول موسیقی ( 128، 160 و 320) که در سرویس های دیگر موزیک هم وجود دارد، تایدال تا 9216 کیلوبیت بر ثانیه، امکان شنیدن موزیک را فراهم می‌کند که در نوع خود کم نظیر است و در این زمینه حرف برای گفتن دارد.

سرویس موسیقی تایدال

قیمت های تایدال، به قیمت های اشتراک اسپاتیفای بسیار نزدیک است، اما دارای چند پلن حرفه ای دیگر به نام “Hifi” و “Master” است که گران تر از دیگر پلن ها هستند و قابلیت پخش موزیک با کیفیت بالاتر را فراهم می‌کنند.

از مهمترین ویژگی های برتر تایدال که می‌توان به آن اشاره کرد:

  • امکان جستجو و پخش بیش از 100 میلیون قطعه موزیک؛
  • امکان پخش موزیک در کیفیت ها بالای 1411 و 9216 کیلوبیت بر ثانیه؛
  • دارای اشتراک حرفه ای سه ماهه رایگان؛
  • دارای پلن خانوادگی با امکان اتصال 4 اکانت به صورت همزمان؛
  • رابط کاربری پیشرفته و طراحی مدرن؛
  • دارای تخفیف برای دانشجویان و اعضای ارتش آمریکا؛

سوم، سرویس موسیقی اپل موزیک (Apple Music)؛

اپل موزیک را هم می‌توان یکی دیگر از سرویس های برتر استریم موزیک در سراسر جهان دانست. اگر چه نام اپل در ابتدای آن آمده است، ولی غیر از محصولات این شرکت، اپل موزیک را می‌توانید روی بقیه سیستم عامل ها هم داشته باشید. فقط تنها نکته ای که وجود دارد، این است که برای ثبت نام و اکانت در اپل موزیک، باید دارای اپل کارت باشید.

اپل موزیک، آرشیو گسترده و متنوعی از انواع موزیک ها در خود جای داده است و می‌توان گفت از این نظر یکی از برترین سرویس های استریم موزیک شناخته می‌شود. همچنین کمپانی اپل، بیشتر هوای موزیسین ها و آرتیست ها را دارد و نسبت به اسپاتیفای، به آنها پول بیشتری پرداخت می‌کند.

سرویس موسیقی اپل موزیک

اپل موزیک در بخش موزیک ویدئو هم قوی عمل کرده است و می‌توان تنوعی از موزیک ویدئوهای دلخواه را در این سرویس موسیقی مشاهده نمود. قابلیت های جالب اپل موزیک، گاها در برخی رقبای تاپ هم دیده نمی‌شود. مثلا قابلیت اسپاتیال آدیو “Spatial Audio” که امکان شنیدن صوت به صورت چند بعدی را فراهم می‌کند. همچنین قابلیت مشاهده متن آهنگ متناسب با هر جمله آهنگ در این برنامه وجود دارد. این برنامه علاوه بر امکاناتی که گفتیم، دارای ظاهری ساده، مدرن و جذاب است، همانند بقیه برنامه های اپل که دوستشان داریم!

از مهمترین ویژگی های برتر اپل موزیک، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کیفیت پخش موزیک بسیار عالی؛
  • قابلیت پخش موزیک با همان کیفیتی که در استودیو ضبط شده است (lossless)؛
  • قابلیت پخش موزیک به صورت چند بعدی و محیطی (Spatial Audio)؛
  • تنوع بالای موزیک ها و موزیک ویدئو ها؛
  • رابط کاربری ساده، روان و جذاب؛
  • مشاهده متن آهنگ متناسب با هر جمله خواننده؛
  • امکان جستجو در بیش از 100 میلیون قطعه موزیک؛

چهارم؛ سرویس موسیقی دیزر (Deezer)؛

آخرین موردی که در این لیست به بررسی آن پرداختیم و در رده بهترین سرویس های استریم موزیک قرار دادیم، سرویس موزیک دیزر است. این سرویس، دارای قابلیت های فراوانی است و یکی از رقبای سرسخت و جدی برنامه اسپاتیفای به شمار می‌رود که روز به روز در حال محبوب شدن است.

یکی از قابلیت هایی که دیزر درون خود قرار داده است، قابلیت کشف موزیک از روی صوت است. شما قبلا باید از شزم (Shazam) برای این کار استفاده می‌کردید، اما سرویس دیزر این قابلیت را درون خود جای داده است تا شنوندگان بتوانند به راحتی و بدون نیاز به برنامه واسط، موسیقی های خود را به راحتی پیدا کنید.

سرویس موسیقی دیزر

دیزر در خود بیش از 100 میلیون قطعه موزیک را جای داده است و امکاناتی شبیه به اسپاتیفای را دارد. هوش مصنوعی و الگوریتم های آن قدرتمند هستند و می‌توانند پیشنهادهای خوبی برای موزیک جدید به شما بدهند. همچنین ظاهری مدرن و جذاب برای رابط کاربری این برنامه طراحی شده است که سبب افزایش کارایی آن گردیده است.

ویژگی های برتر برنامه دیزر عبارتند از:

  • امکان Skip نامحدود آهنگ هایی که دوست ندارید!
  • طراحی مدرن و جذاب با رنگ های دوست داشتنی؛
  • قابلیت Songcatcher برای شناسایی موزیک از روی صوت؛
  • کتابخانه غنی با بیش از 100 میلیون قطعه صوتی؛
  • پخش موزیک با بهترین کیفیت؛

جمع بندی

با این تفاسیر، می‌توان گفت که سه برنامه اسپاتیفای، اپل موزیک و تایدال، در صدر بهترین سرویس های استریم موزیک قرار می‌گیرند و مابقی در حال رقابت با این سه غول دنیای موسیقی هستند. امیدواریم که از این مطلب لذت برده باشید.

نویسنده

admin3

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *