ترفند های اسپاتیفای

اگر از علاقه مندان به موزیک و این هنر ارزشمند باشید سرویس‌های پخش موسیقی استریم و به خصوص سرویس نام آشنای اسپایتفای معرف حضور شما می‌باشد. قابلیت‌های متنوع این برنامه سبب شده که امروزه به عنوان یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها در حوزه پخش موسیقی فعالیت داشته باشد؛ اما بسیاری از افراد با امکانات پیشرفته و منحصر به فرد آن آشنایی کامل ندارند. به همین دلیل ما در این مطلب به معرفی کاملی از ترفند های اسپاتیفای به زبانی ساده و گیرا خواهیم پرداخت تا بتوانید از این برنامه نهایت استفاده را ببرید.

برای داشتن یک اکانت پرمیوم می توانید کلیک کنید: خرید اکانت اسپاتیفای

اسپاتیفای؛ تجربه‌ای لذت بخش از موزیک

اسپاتیفای یک پلتفرم سوئدی است که در سال 2008 توسط کمپانی اسپاتیفای راه اندازی شد تا در قالب یک سرویس بین المللی در حوزه پخش موزیک فعالیت خود را آغاز کند. این نرم افزار در حال حاضر با وجود 15 سال سابقه درخشان خود توانسته بیش از 80 میلیون آهنگ از هنرمندان مطرح در سطح دنیا به 450 میلیون کاربر فعال خود قرار دهد. این سرویس در دو حالت نسخه رایگان و پرمیوم خدمات خود را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که در اکانت‌های رایگان محدودیت‌های مانند پخش تبلیغات و عدم امکان استفاده از موسیقی با کیفیت بالا و همچنین دانلود فایل و رد کردن موزیک‌ها برای مخاطبین وجود دارد. از این رو افراد بیشتر ترجیح می‌دهند که با خرید اشتراک از این اپلیکیشن جز مشترکین پرمیوم آن شوند و از خدمات اسپاتیفای بدون محدودیت استفاده نمایند.

بهترین ترفندهای اسپاتیفای کدامند

ترفند های اسپاتیفای

اسپاتیفای تنها یک سرویس ساده و معمولی جهت پخش استریم موزیک نبوده بلکه قابلیت‌ها و امکاناتی که این پلتفرم در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد در نوع خود بی نظیر می‌باشد. در ادامه با معرفی ترفند های اسپاتیفای به شما کمک خواهیم کرد تا بتوانید از این نرم افزار نهایت استفاده را به بهترین نحو ممکن داشته باشید. البته توجه داشته باشید که این امکانات در اکثر مواقع در اختیار مشترکین پرمیوم قرار گرفته و برای بهره بردن بدون محدودیت از آن‌ها بهتر است اکانت خود را به حالت پرمیوم ارتقا دهید.

افزودن محتوای شخصی

در صورتی موزیک مورد علاقه شما جز محتواهای ارائه شده توسط برنامه اسپاتیفای نمی‌باشد و نمی‌توانید در این برنامه آن را پیدا کنید می‌توانید آن را به لیست آهنگ‌های حساب خود اضافه نمایید تا بتوانید در کنار سایر موزیک‌ها به آن گوش دهید. برای انجام دادن این کار پس از وارد شدن به حساب کاربری بر روی نام پروفایل خود کلیک نمایید و سپس بر روی Settings کلیک کنید؛ حال گزینه Show Local Files را فعال نمایید. پس از طی کردن این مراحل می‌توانید پوشه‌های آهنگ‌های مورد نظر خود را به آن اضافه نمایید.

گوش دادن به صورت مشترک

یکی از ترفند های اسپاتیفای که برای کاربران پرمیوم قابل استفاده می‌باشد؛ ایجاد پلی لیست مشترک با دوستان و گوش دادن به آهنگ‌ها به صورت مشترک می‌باشد. کاربران دیگری که با شما به آن موسیقی گوش می‌دهند ممکن است افرادی از سوی دیگر دنیا باشند اما به صورت همزمان می‌توانید از یک آهنگ مشترک نهایت لذت را ببرید. برای استفاده کردن از این خصوصیت لازم است بر روی آیکون دستگاه کلیک نمایید و سپس گزینه Start session را پیدا کنید؛ سپس کدی که به شما تعلق می‌گیرد را با دیگران به اشتراک بگذارید تا بتوانید با یکدیگر پلی لیست مشترک بسازید.

سازماندهی پلی لیست ها

یکی از قابلیت‌های مهم اسپاتیفای امکان ساخت پلی لیست‌های مختلف به کاربران است؛ در صورتی که تعداد زیادی پلی لیست در اکانت خود دارید و می‌خواهید آن‌ها را سازماندهی کنید کافی است بر روی گزینه File کلیک نمایید تا بتوانید یک پوشه جدید را بسازید. این ترفند اسپایتفای جز مواردی است که تنها بر روی نسخه دسکتاپ قابل اجرا می‌باشد.

جذاب ترین ترفندها در اسپاتیفای

به روز رسانی پلی لیست

یکی از قابلیت‌های جذاب اسپایتفای این است که به شما کمک می‌کند تا در صورت دلخواه بتوانید آهنگ‌های پیشنهادی را به پلی لیست‌های خود اضافه نمایید. برای این کار به قسمت پایین پلی لیست‌های خود بروید تا بتوانید برخی از پیشنهادهایی را که اسپایتفای بر اساس پلی لیست شما دارد مشاهده کنید؛ برای دریافت گزینه‌های بیشتر می‌توانید بر روی Refresh ضربه بزنید.

افزایش کیفیت پخش صدا

یکی از جذاب ترین ترفند های اسپاتیفای اضافه شدن قابلیت Spotify HiFi به این برنامه می‌باشد؛ که این ویژگی سبب می‌شود کاربر بتواند کیفیت صدای سی دی و بدون نویز را در دستگاه‌های مختلف تجربه نماید و از بلندگو و اسپیکرهای پخش کننده صدا در سطح بالایی برای گوش دادن به موزیک مورد علاقه خود استفاده کنند.

حالت ذخیره داده

از جمله ترفند های اسپایتفای که برای ذخیره اینترنت مناسب است فعال نمودن گزینه Data server در حالتی است که از دیتای گوشی خود برای گوش دادن به آهنگ استفاده می‌کنید. همانطور که می‌دانید اسپایتفای به ازای هر بار استریم کردن موزیک مقداری از حجم اینترنت شما را مصرف می‌نماید روشن نمودن حالت ذخیره داده سبب می‌شود که کیفیت پخش آهنگ‌ها کمی پایین آید و از این طریق نیز حجم اینترنت مصرفی کاهش پیدا خواهد کرد.

دانلود پلی لیست در رایانه

اسپاتیفای به کاربران حساب‌های پرمیوم خود این امکان را می‌دهد که بتوانند موزیک‌های مورد علاقه خود را از طریق این برنامه دانلود کنند و در مواقع آفلاین و عدم دسترسی به اینترنت گوش دهند. اما یک ویژگی کاربردی دیگر امکان دانلود پلی لیست در دسکتاپ می‌باشد. برای این کار باید گزینه Download را بر روی پلی لیست مورد نظر خود انتخاب نمایید تا بارگیری فایل شروع شود.

مهم ترین ترفندها در برنامه اسپاتیفای

شخصی کردن حساب کاربری

از دیگر ترفند های اسپاتیفای می‌توان به امکان ایجاد حالت شخصی در اکانت نام برد؛ این ویژگی سبب می‌شود که دوستان شما که در اکانت اسپایتفایتان دنبال می‌شوند متوجه نشوند چه موسیقی‌هایی را گوش می‌دهید. برای فعال کردن این گزینه می‌توانید وارد قسمت تنظیمات حساب خود شوید و سپس private session را انتخاب نمایید.

ویژگی  Crossfade

در صورتی که می‌خواهید پس از تمام شدن یک آهنگ بدون ایجاد وقفه آهنگ بعدی شروع به پخش شدن کند می‌توانید از گزینه Crossfade برای اجرای این کار کمک بگیرید. وارد حساب کاربری اسپایتفای خود شوید و بخش تنظیمات را باز کنید سپس نوار Crossfade را بر روی 12 ثانیه و یا کمتر تنظیم کنید و گزینه Gapless را نیز فعال نمایید.

کاهش مصرف دیتا

همانطور که می‌دانید سرویس‌های پخش موزیکی مانند اسپایتفای با استریم شدن آهنگ‌ها از اینترنت کاربران مصرف می‌کند که برای کاهش میزان استفاده از دیتا می‌توانید از قسمت Setting وارد گزینه Music Quality شوید و سپس گزینه Streaming quality را بر روی حالت Normal قرار دهید.

جست و جوی پیشرفته

یکی از چالش‌هایی که مشترکین اسپایتفای با آن مواجه هستند جست و جو و پیدا کردن آهنگ مورد نظر خود در این برنامه می‌باشد؛ گاهی یافتن یک آهنگ در میان آرشیو گسترده اسپایتفای کاری سخت و دشوار می‌باشد. در این صورت می‌توانید از کدهایی مخصوص در کنار نام هنرمند برای این کار انجام دهید تا آهنگ مورد نظر شما تنها در بازه زمانی خاصی جست و جو گردد. برخی از کلمات کلیدی مورد استفاده برای جست و جوی پیشرفته در زیر بیان شده‌اند:

Year: این کد به جست و جوی آهنگ در سال‌های خاصی می‌پردازد.

Genre: این گزینه موسیقی را از یک ژانر به خصوص نمایش می‌دهد.

Label: موسیقی منتشر شده توسط لیبل خاصی را نشان می‌دهد.

Isrc: آهنگ‌ها را با شماره شناسه طبق کد استاندارد بین المللی نشان می‌دهد.

Upc: این گزینه آلبوم‌هایی را با شماره شناسه مطابق با کد محصول جهانی نمایش می‌دهد.

روش استفاده از ترفند های اسپاتیفای

کنترل از راه دور

یکی از ترفند های اسپاتیفای که بسیار کاربردی می‌باشد امکان اتصال اسپایتفای به دستگاه‌هایی مانند تلویزیون هوشمند، پلی استیشن و کامپیوتر می‌باشد. برای انجام دادن این کار گزینه Connect to a device را از طریق صفحه Now Playing انتخاب نمایید و از اسپایتفای به عنوان یک کنترل از راه دور برای دستگاه‌های دیگر استفاده کنید. در نظر داشته باشید که در هنگام متصل شدن به دستگاه‌هایی که اسپایتفای آن‌ها را پشتیبانی می‌کند باید آن را بر روی گوشی همراه خود باز نگه دارید و از طریق تلفن همراهتان اسپایتفای را بر روی سایر دستگاه‌ها کنترل کنید و از گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود در حین انجام دادن بازی‌های رایانه‌ای و یا در تلویزیون لذت ببرید.

امکان مخفی کردن آهنگ

یکی از ویژگی‌های اسپایتفای این است که کاربران می‌توانند حساب‌های کاربری یکدیگر را دنبال کنند و از این طریق از پلی لیست‌هایی که آن‌ها گوش می‌دهند مطلع شوند. در صورتی که قصد دارید برخی از آهنگ‌هایی که در اسپایتفای خود گوش می‌دهید از سایرین مخفی کنید و این موزیک در میان لیست پلی لیست‌های شما برای سایرین نشان داده نشود کافی است که از طریق گزینه Hide this song نسبت به مخفی کردن آن اقدام نمایید.

افزایش کیفیت صدا

برنامه اسپایتفای به صورت پیش فرض کیفیت آهنگ پخش شده را بر اساس پهنای باند اینترنت شما تنظیم می‌کند و این مسأله ممکن است سبب شود که موسیقی دلخواهتان را با کیفیت بالا نداشته باشید. بنابراین برای افزیش کیفیت صدا می‌توانید از طریق Your Library وارد تنظیمات شوید و سپس با وارد شدن به بخش Music quality کیفیت دلخواه خود را انتخاب نمایید.

بازیابی کردن آهنگ پخش شده

در صورتی که آهنگی را در اسپایتفای خود حذف کرده‌اید و می‌خواهید آن را برگردانید وارد حساب کاربری خود شوید و سپس از منوی سمت چپ گزینه Recovery Playlists را انتخاب کنید و حال از میان گزینه‌های حذف شده آهنگ مورد نظر خود را انتخاب و بازیابی نمایید.

نویسنده

admin3

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *