اخبار

مصرف اینترنت اسپاتیفای چقدر است؟

مصرف اینترنت اسپاتیفای چقدر است؟

با توجه به اینکه در دنیای امروز همه کارها با اینترنت انجام می‌شود، بسیاری از کاربرانی که از این بستر استفاده می‌کنند، باید هزینه قابل توجهی را بابت آن پرداخت کنند. یکی از مواردی که حجم قابل توجهی از مصرف اینترنت را به خود اختصاص می‌دهد، استفاده از برنامه های اینترنتی و شبکه های اجتماعی است. اپلیکیشن اسپاتیفای، یک برنامه جستجو و پخش موزیک محبوب در بین کاربران جهان است که علاوه بر ارائه محتواهای مربوط به موسیقی، یک شبکه اجتماعی با قابلیت تعامل با دیگر کاربران هم به شمار می‌رود. با توجه به اینکه اکثر موزیک ها در این اپلیکیشن به صورت آنلاین پخش می‌شود و قابلیت دانلود آنها وجود ندارد، ممکن است مصرف اینترنت شما بالا برود و بسته ای که خریداری کرده اید، زود تمام شود. اما در این مورد باید به این سوالات پاسخ دهیم که مصرف اینترنت اسپاتیفای چقدر است؟ آیا مصرف اکانت رایگان از پرمیوم بیشتر است؟ چگونه مصرف اینترنت اسپاتیفای را کاهش دهیم؟

در همین ابتدا و قبل از پرداختن به موضوع مصرف اینترنت در برنامه اسپاتیفای، باید گفت که مصرف داده در این اپلیکیشن کاملا به رفتار خود کاربر بستگی دارد. اما با این حال، هر اشتراک، مصرف اینترنت متفاوتی خواهد داشت. مثلا مصرف اینترنت اشتراک رایگان با اشتراک پرمیوم متفاوت است و این ناشی از دلایل گوناگونی است که آن را برای شما توضیح خواهیم داد.

بررسی مصرف اینترنت اسپاتیفای در تلفن همراه

برای بررسی مصرف اینترنت در اسپاتیفای، باید ببینیم که پخش هر موزیک برای شما چند مگابیت آب میخورد؟ گفته می‌شود به طور میانگین با کیفیت های مختلف، یک موزیک سه دقیقه ای تا 4.5 مگابیت اینترنت مصرف می‌کند. حالا اگر در یکساعت بخواهید 20 آهنگ را به طور مداوم و پشت سرهم به صورت آنلاین بشنوید، به طور متوسط بین 80 تا 90 مگابیت در ساعت، اینترنت مصرف خواهید کرد. با توجه به این موضوع، تا حدودی می‌توان گفت که اسپاتیفای جزء برنامه های کم مصرف اینترنتی به شمار می‌رود.

اما نکته اینجا است که اگر شما از اشتراک رایگان پرمیوم استفاده می‌کنید، تنها شنیدن موزیک مصرف اینترنت شما را تحت الشعاع قرار نمی‌دهد. بلکه پخش تبلیغ ها هم اینترنت مصرف می‌کنند و این ممکن است مصرف اینترنت شما را بالا ببرد. همچنین اگر از وی پی ان یا فیلترشکن برای استفاده از اسپاتیفای استفاده کنید، مصرف اینترنت آن به صورت مضاعف خواهد بود.

اما با تهیه اشتراک پرمیوم اسپاتیفای، دیگر این مشکل را ندارید و فقط مصرف اینترنت شما تحت تاثیر تعداد موسیقی هایی خواهد بود که گوش می‌دهید. همچنین در نسخه رایگان، نهایت کیفیتی که می‌توانید از آن برای شنیدن موسیقی بهره ببرید، کیفیت 160 کیلوبیت بر ثانیه است ولی در اشتراک حرفه ای، می‌توانید کیفیت پخش را تا 320 کیلوبیت بر ثانیه بالا ببرید. نکته قابل توجه دیگر، امکان پخش آفلاین است که فقط در اشتراک پرمیوم اسپاتیفای دیده می‌شود و برای هر بار شنیدن موزیک در اشتراک رایگان، باید آن را به صورت آنلاین پخش کنید.

با توجه به عدم نمایش تبلیغ و همچنین امکان پخش موزیک به صورت آفلاین ( در صورتیکه قبلا اقدام به دانلود آن در اسپاتیفای کرده باشید) مصرف اینترنت در اشتراک پرمیوم به نسبت کمتر خواهد بود.

به طور کلی، بدون توجه به نوع اشتراک، مصرف اینترنت پخش موزیک با کیفیت های موجود در اسپاتیفای، به صورت زیر خواهد بود:

  • کیفیت نرمال 96 کیلوبیت بر ثانیه تا 2 مگابیت در هر دقیقه اینترنت مصرف می‌کند.
  • مصرف اینترنت با کیفیت 160 کیلوبیت بر ثانیه تا 3.5 مگابیت در هر دقیقه است.
  • مصرف اینترنت اسپاتیفای با کیفیت پخش 320، تا 7.5 مگابیت در هر دقیقه است.

یعنی حداقل حجم مصرف اینترنت در اسپاتیفای، برای هر ساعت 40 مگابیت و حداکثر مصرف برای هر ساعت 150 مگابیت خواهد بود. با این اوصاف اگر در ماه روزی یکساعت از این اپلیکیشن استفاده نمایید، حداکثر چیزی در حدود 4500 مگابیت معادل 4.5 گیگ، مصرف اینترنت شما خواهد بود. برای صرفه جویی در مصرف اینترنت برنامه اسپاتیفای، راهکارهای متعددی وجود دارد که به آنها در ادامه خواهیم پرداخت.

به طور خلاصه مصرف اینترنت اسپاتیفای، برای کیفیت عالی 320، 150 مگابیت در هر ساعت، برای کیفیت خوب 160، 70 مگابیت در هر ساعت و برای پخش با کیفیت متوسط 96 کیلوبایت، 40 مگابیت در ساعت است و این مورد بدون در نظر گرفتن تبلیغات، پخش موزیک ویدئوها و استفاده از فیلترشکن خواهد بود.

چگونه مصرف اینترنت اسپاتیفای را کاهش دهیم؟

چندین اقدام برای کاهش مصرف اینترنت در برنامه اسپاتیفای وجود دارد که باید طی کنید:

  • “Data Saver” را روشن کنید.

  • کیفیت پخش را روی متوسط “Normal” یا نهایتا بالا “High” قرار دهید.
  • کیفیت دانلود را روی متوسط قرار دهید.
  • گزینه “Auto adjust qaulity” را روشن نمایید.

  • حتما از نسخه پرمیوم استفاده نمایید.

با استفاده از این روش ها، می‌توانید تا حدود زیادی حجم مصرفی اینترنت اسپاتیفای را کاهش دهید. البته توجه داشته باشید که در اینجا کیفیت پخش موزیک معمولی خواهد بود و کیفیت را فدای مصرف کم اینترنت خواهید کرد. اگر برایتان کیفیت پخش موزیک از اهمیت بیشتری برخوردار است، پیدا کردن راهی برای مصرف کمتر اینترنت در برنامه اسپاتیفای، بی معنی خواهد بود. به نظر ما، از بین کیفیت و حجم اینترنت، یکی را انتخاب کنید.

اگر هم کیفیت معمولی کارتان را راه میندازد، کیفیت پخش را روی “High” قرار دهید. اینگونه مصرف اینترنت شما حداقل به نصف کیفیت عالی یعنی 320 می‌رسد.

برای تهیه نسخه حرفه ای و اشتراک پرمیوم اسپاتیفای می توانید از سایت “خرید اکانت اسپاتیفای” با اعتبار و با قیمت های ریالی، اقدام فرمایید.

نویسنده

admin3

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *